نمونه اظهارنامه تهیه مسکن توسط زوجه

بسمه تعالی

موضوع : تهیه مسکن و اعلام به زوجه

مخاطب شونده محترم جناب آقای …..

به تجویز ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مطالب مشروحه ذیل رسماً و قانوناً به شما ابلاغ می‌گردد:

موکل اینجانب خانم ف ک به استناد سند نکاحیه تنظیمی به شماره ………. مورخ ………….. به عقد دائمی شما درآمده و همسر شرعی و قانونی جنابتان می باشد.

.

با عنایت به اینکه از تاریخ۱۴۰۰/۱۱/.. طی مشاجرات بوجود آمده با تعویض قفل های منزل موکل اینجانب و فرزند مشترک را بلاتکلیف رها کرده اید. حتی به نگهبان ساختمان منزل قبلی درسال جاری اعلام کرده بودید تا از ورود ایشان حتی به لابی ساختمان هم جلوگیری نماید. و در مورخه ۱۴۰۱/..  به صورت مخفیانه قصد تخلیه منزل و حتی بردن وسایل جهیزیه زوجه  به محلی نامعلوم نموده اید و با مطلع شدن موکل بنده اقدام به فحاشی، داد وبی داد و ضرب و شتم و بیرون انداختن وی و خانواده اش از منزل کردید و حتی از تحویل وسایل و جهیزیه نیز خودداری نموده اید.

.

موکل اینجانب در حال حاضر هیچ خبری از محل سکونت و استقرار شما ندارد و ناگزیر با فرزندخردسالش در منزل پدری بدون دریافت ریالی نفقه برای خود و فرزند زندگی می نماید.

با عنایت به اینکه به حکم شرع و قانون نفقه و پرداخت آن بر زوج فرض است و ترک آن مستوجب محکومیت کیفری می باشد و همچنین بر طبق قانون مدنی تهیه مسکن جزء نفقه است.

.

هم اکنون با تقدیم این اظهارنامه  تقاضای تهیه و اعلام آدرس مسکن مستقل و مناسب شان موکل بنده را به شما ابلاغ می نماید.

بناء علیهذا :با ارسال اظهارنامه حاضر و با استناد به ماده ۱۱۰۶، ۱۱۰۷ و ۱۱۱۱ قانون مدنی و ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده ، یک هفته مهلت دارید نسبت به تهیه و اعلام آدرس مسکن اقدام نمایید، در غیر اینصورت با ضمانت اجراهای قانونی مواجه خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *